#1 2013-11-22 23:04:12

Vash The Stampede

http://i.imgur.com/PJ7pN.png http://i.imgur.com/iJSoJ.png

Zarejestrowany: 2012-09-24
Posty: 65
Punktów :   

Kary i bonusy własnych klanów

Któż nie chciałby posiadać własnej wymyślonej umiejętności opierającego się na stylu fabularnym Naruto? Chyba większość graczy, którzy nie przybyli tu odgrywać roli drugiego Naruto czy Kakashiego, chciałaby zacząć życie w tym świecie z własnymi unikalnymi technikami. Na naszym forum jest to możliwe, jednak nie jest to takie proste, jak by się mogło wydawać. Nie wystarczy wymyślić historii i technik, by nasz przepotężny klan mógł zaistnieć. W tym temacie objaśnię co nam dają, a co mogą zabrać poszczególne pomysły na własne umiejętności.

1. Jak stworzyć własną umiejętność.



Aby stworzyć własny umiejętność, trzeba przed stworzeniem własnej karty postaci, wymyślić na czym ona będzie się opierać. Jej opis wraz z technikami i innymi szczegółami umieścić należy >tutaj<. Potem otrzymamy wytyczne od administratora czy ta umiejętność zostanie przyjęta, bądź co powinno zostać w niej zmienione. Jeśli otrzymaliśmy zgodę, powinniśmy się zgłosić do administratora na PW o szczegóły na temat rozwoju trudniejszych technik naszej umiejętności


2. Co nam da własna umiejętność?



Pewnie mało kto zadaje sobie to pytanie przy tworzeniu własnej umiejętności, ale u nas warto sobie to pytanie zadać z prostej przyczyny. Wszystko co wymyślimy i jest związane z naszą umiejętnością, będzie miało jakiś wpływ na naszą karierę ninja, więc warto przemyśleć czy warto tworzyć naszą umiejętność jako wielce potężną w doujutsu, by administrator nałożył na niego kary w walce taijutsu/ninjutsu. Kilka oczywistych decyzji jakie ludzie zwykle podejmują przy tworzeniu umiejętności, a jakie u nas mają nieco odmienne efekty omówię w następnych podpunktach

A.Umiejętność w której cały klan został wybity a nasza postać jest ostatnim żyjącym członkiem
Bardzo częstym, wręcz nieustającym problemem w każdym pomyśle gracza na temat klanu, jest wielce smutna historia, w której gracz traci rodziców w jakiejś tragicznej wojnie i nasza postać, jako ostatni potomek umiejętności., chce się mścić/stać się potężnym etc. Wiadomo jak nudne są wszelkie historie, w której gracz nie ma nikogo, bo przyszli bardzo źli panowie i bardzo źle zrobili, zabijając mu wszystkich, począwszy od ciotek i wujków z piątego pokolenia, poprzez babcie i dziadków, na piesku skończywszy. Dlatego wszelcy gracze którzy chcą posiadać własną umiejętność tylko po to, by być w nim jedynymi członkami niech wiedzą, że to jest bardzo, ale to bardzo wielkie utrudnienie w naszym świecie. Przyczyny są ku temu bardzo proste i logiczne. Ostatni członek danego klanu jest bardzo łakomym kąskiem dla nukenninów, bo wiadomo, że każdy chciałby położyć łapy na unikalnym kekkei genkai. Wielkim problemem jest także nauka technik danego klanu, gdyż wiadomo, że bez swojego mentora, który odsłonił by nam tajniki naszego klanu, trudno jest samemu odkryć co tak naprawdę nasz klan ma do zaoferowania. Niektóre techniki które wymyśliliśmy będą dla nas wręcz niedostępne przez całą karierę naszego shinobiego. Ostatnim wartym wspomnienia aspektem jest to, że mogą nas ominąć wszelkie minieventy rodzicielskie, które admin czasem rzuci co niektórym graczom tylko po to, by ci dostali darmowe zaopatrzenie od troszczących się o własne pociechy rodziców. Żeby nie było, że taki klan ma same kary, to otrzyma także kilka bonusów. Najważniejszym z nich jest to, o ile gracz zechce to wszelkie techniki jak i bonusy które posiądziemy, będą sekretne i nikt poza graczem(i administracją) nie będzie miał o nich pojęcia, chyba że w historii klanu zostanie wspomniane że brał udział w jakichś wydarzeniach batalistycznych, co za tym idzie, musiał używać co niektórych technik. Wtedy kilka losowych technik zostanie ujawnionych. Gracz bez rodziny także może kreować samego siebie w dowolny sposób, nie ograniczony tym, że naszym rodzicom (czyt. administratorowi) nie podoba się nasze zachowanie, gdyż jest nie godne dla danego klanu.
Dla ułatwienia zrobiłem proste wypunktowanie głównych bonusów i kar dla takiego klanu.
Bonusy:
-Ukryte przed oczami innych graczy techniki i bonusy umiejętności
-Możliwość dowolnej kreacji postaci, bez obawy o sprzeciwy innych członków klanu
-Brak obawy, że nasz klan wybierze sobie inny gracz i zacznie panoszyć się w naszym rewirze umiejętności
Kary:
-Ogromna szansa na bycie zaatakowanym podczas misji czy innej aktywności fabularnej, przez nukkenina bądź mieszkańca innej wioski (NPC oczywiście) o randze Chunnina i wyżej
-Znacznie trudniejsza nauka technik, a także zablokowany dostęp do niektórych
-Brak otrzymywanych losowo prezentów od "rodziny"

B.Bezklanowcy
Wielu graczy pewnie chciałoby zagrać sobie jako bezklanowiec, czyli osoba która nie posiada żadnego kekkei genkai ani innych specjalnych zdolności. Dla takich graczy także przewidzieliśmy kilka bonusów jak i wad. WAŻNE! Bezklanowiec nie musi być osobą bez rodziny. Jeśli ktoś zdecyduje się kroczyć drogą bezklanowca, będzie posiadał kilka ułatwień, najważniejszym z nich jest to że jako bezklanowiec, nie musimy poświęcać się treningowi umiejętności klanowych, więc trening zwykłych i żywiołowych jutsu, przebiega o 25% szybciej (tzn. potrzebujemy nieco mniej linijek treningu i nieco krócej się technik uczymy). Pozytywnym aspektem rozwoju bezklanowca jest również to, że otrzymuje nieco przychylniejszy wzrok administracji przy wyborze specjalnej zdolności, bądź prośbie o przeklętą pieczęć. Do negatywnych aspektów bycia bezklanowcem należy oczywiście brak dostępu do specjalnych zdolności, które może zaoferować nam klan, a także mniej chętna pomoc ze strony dalszej rodziny.
Dla przejrzystości zrobiłem rozpiskę punktową.
Bonusy:
-Szybsza nauka technik zwykłych, jak i żywiołowych
-Łatwiejsza szansa na uzyskanie specjalnej zdolności w przyszłości
Kary:
-Brak dostępu do unikalnych zdolności klanu
-Brak wsparcia klanowego w treningach, i mniejsza szansa(LECZ NIE ZEROWA) na otrzymanie upominku od innych członków rodziny niż rodzice

C.Klan posiadający potężne "coś"
Wiadomym faktem jest to, że część własnych klanów jest w czymś wyspecjalizowana, a to posiadają niesamowite zdolności w walce mieczem, a to są niesamowici w technikach pieczętujących, a to umieją zabić muchę z odległości 1 km przy pomocy senbona. Każda taka specjalizacja w klanie umożliwi nam znaczne przewyższenie w boju shinobich, którzy nie są w danej dziedzinie wyspecjalizowani. Jednak kosztem osłabienia w innych dziedzinach, wiadomo że wojownik Taijutsu, jest praktycznie bezużyteczny w Genjutsu czy Ninjutsu i odwrotnie.
Bonusy:
-Potężniejsze techniki danego rodzaju
-Mniejsza szansa na niepowodzenie techniki.
Kary:
-Ograniczenie w nauce technik z innego rodzaju
-Słabsze opanowanie technik innego rodzaju, większe ryzyko ewentualnego niepowodzenia.

Oczywiście to nie wszystkie odmiany własnych klanów jakie są plusowane i minusowane. Lecz resztę poznacie już przy samym tworzeniu własnego klanu. Gdy stworzycie własny klan, administrator powie Wam wtedy jakie bonusy i kary Was czekają, a to zależne będzie od genezy waszego klanu oraz jego technik

3.Czy warto mieć swoją własną umiejętność


Pewnie wielu z was po przeczytaniu powyższego wątku stanie przed pytaniem "Czy warto w takim wypadku zrobić swoją własną umiejętność na tym forum?" Więc odpowiem za was. Warto, pod warunkiem że umiecie grać fair i jesteście w stanie znieść kary, by uzyskać bonusy. Dlatego nim zdecydujecie się na własną zdolność, upewnijcie się że w waszej historii jest wspomniane to co pozwoli w jak najprostszy sposób znaleźć zarówno wady, jak i zalety takowego. Zapewniam was, żadna umiejętność własna nie będzie pozbawiona wad, nieważne jak piękna historia by nie była.


4. Czym się różni własny klan od własnej umiejętności?


To jest bardzo ważne pytanie, które stanowi o tym, czy lepiej nasze wymyślone techniki nazwać umiejętnością, czy klanem.
Pierwszą największą różnicą jest to, że klany zwykle były to zgrupowania dużej ilości ninja o tej samej umiejętności, celem stworzenia społeczności która obierała sobie jakiś cel w danej wiosce. Tworząc klan wypadałoby stworzyć sobie renomę w jego historii, w postaci czym się wyróżniła w wiosce lub z jakiego powodu postanowili przerodzić się w klan. Rzadko kiedy klany są sekretne na tyle by nikt nie miał pojęcia o ich istnieniu, w związku z czym, zakładając klan należy pamiętać o tym, że część z naszych technik powinna być widoczna dla wszystkich, nawet ze względu na krążące o tym klanie plotki. Ważnym aspektem jest też to, że większość klanów istniejących w świecie naruto czymś się reprezentowała. Klan Hyuuga był rozpoznawalny po oczach, klan Nara ze względu na swoję taktyczne umiejętności i "aktywniejszą" płeć piękną etc. W związku z tym posiadając klan możemy wybrać to, po czym będziemy rozpoznawani w świecie, i co sprawi że będziemy mogli budować dobre (Bądź złe) imię naszego klanu w oczach innych Shinobi. Praktycznie wszystkie renomowane w danej wiosce klany(Takie których renomę zbudowaliśmy w historii) posiadają własny budynek klanu, w którym nie tylko mieszkają wszyscy posiadacze danej umiejętności z wioski, ale także tam trenują, zapewnia nam to możliwość treningów bez ruszania się z domu, jednakowoż techniki klanowe możemy poznawać tylko wtedy, gdy nasz mentor/ojciec/brat/wujek/siostra/babcia uznają że jesteśmy na to gotowi. Dlatego też nauka technik KLANOWYCH, różni się od nauki technik UMIEJĘTNOŚCI, pod względem swobody. W wypadku umiejętności, nie posiadamy rozległej rodziny, możemy posiadać matke, ojca, ciotke wujka, dziadka czy babcię, ale na tym się zwykle kończy, A nauka technik w dużej mierze zależy od naszej chęci i dostępu do informacji na temat umiejętności, pamiętajmy, ciężko zebrać informacje bez rodziców, natomiast nasz ojciec może nie chcieć pokazywać nam wszystkiego. Nie posiadamy także dostępu do zasobów bibliotecznych jakie mielibyśmy w klanie. Podsumowując w kilku słowach: Klan jest dużą grupą osób o wspołnej umiejętności którzy zdobyli reputację w danej wiosce i założyli własną mini społeczność w której rozwijają się między sobą. Umiejętność jest poprostu rodziną w której objawiła się dana umiejętność ze względu na przodków, ale nie jest ona na tyle popularna czy znana by miało to wpływ na ich dobre imię. Właściciele umiejętności sami budują własne imię jak i trenują także na własną rękę.

Offline

 
Kontakt:
Wymiana: Topka:


Administracja:

Vash - 13359192
















SoulOfNinja

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zzl.pun.pl www.teaminvictis.pun.pl www.technotec.pun.pl www.digimon.pun.pl www.zpumlublin.pun.pl