W świecie Shinobi, który niedawno uległ wielkiemu rozłamowi, nastąpił w końcu czas pokoju. Czasy, w których po licznych stratach, które poniosły wszystkie wioski, trzeba zacisnąć pasa i przywrócić sobie dawną świetność. W wyniszczonych, ledwo zdolnych do obrony wioskach ludzie nie czują się bezpiecznie nawet, jeśli ochrona jest bardzo dobra. Dzieje się tak za sprawą, że nigdy nie wiadomo jakie zło kryje się za rogiem. Kraje podzieliły się na wiele prowincji, które raczej do dawnego stanu rzeczy powrócić nie chcą, ale nie czas na to. Każda z wiosek musi przetrwać i dobrze prosperować, a by to osiągnąć musi ciągle się rozwijać. Jest to zadanie trudne i wymagające czasu, jednak przy odpowiednim wkładzie pracy i pieniędzy, opłacalne.
Rozbudowa wioski:
I. Mur obronny: mur jest obiektem defensywnym, który wpływa na poczucie bezpieczeństwa ludzi znajdujących się w jego obrębie. Podstawowa budowla w dobrze zarządzanych wioskach.
Poziom 0 - Pusty teren, grunt pod budowę nienadający się do użytku rolnego.
Bonusy: Brak
Wał obronny/Piaskowy Wał to niewielkiej wysokości górka, która zapewnia wiosce niewielką ochronę. Widząc wał obronny ludzie nie czują się bezpiecznie, jak za czasów kiedy to wielkie mury otaczały osadę.
Bonusy: +5% Bezpieczeństwo, +5% Porządek publiczny, +5% Zamożność kupców
Koszt:
Palisada/Blok piasku to umocnienie wykonane z drewnianych pali/wzmocnionego piasku. Każdy z nich jest naostrzony na końcu i stoi pionowo, by nikt nie mógł się przez nie przedostać. Nie jest to najlepszy sposób obrony, jednak daje ludziom poczucie bezpieczeństwa, odgradzając ich od możliwych niebezpieczeństw.
Bonusy: +10% Bezpieczeństwo, +5% Porządek publiczny, +5% Zamożność kupców, +5% Morale Shinobi
Koszt:
Wzmocniona palisada/Wzmocniony blok piasku to umocnienie, w którym dodatkowo do pionowo stojących pali/bloków są również te, które pod kątem 45 stopni skierowane są w stronę dziczy znajdującej się poza wioską. Ma to na celu chronić przed zmasowanym atakiem. Nie daje to jednak ludziom dużo większego poczucia bezpieczeństwa.
Bonusy: +15% Bezpieczeństwo, +5% Porządek publiczny, +5% Zamożność kupców, +5% Morale Shinobi
Koszt:
Drewniany mur/Piaskowy mur to umocnienie, które składa się z grubej warstwy drewna/wzmocnionego piasku, połączonego tak by stanowił silną konstrukcję. Jest on większy, niż wzmocnienie poziomu 1,2 czy 3. Posiada miejsce do chodzenia po murach dla patroli.
Bonusy: +20% Bezpieczeństwo, +15% Porządek publiczny +10%, Zamożność kupców, +5% Morale Shinobi
Koszt:
Kamienny mur/Utwardzony piasek to umocnienie, które jest uznawane za najlepszy rodzaj obrony przed nieprzyjacielem i innymi zagrożeniami. Wzmocnienie to wzbudza poczucie bezpieczeństwa w ludziach. Podnosi też morale oddziałów stacjonujących w osadzie. W skład defensywnej budowli wchodzą wieże, ogromny mur i inne, niezbędne dla obrony budynki.
Bonusy: +30% Bezpieczeństwo +20% Porządek publiczny +15% Zamożność kupców +10% Morale Shinobi
Koszt:
II. Budynek porządku publicznego: budynek ten jest siedzibą ludzi zajmujących się bezpieczeństwem wewnątrz wioski/osady. Każdy szanujący siebie i ludzi władca powinien posiadać posterunek.
Poziom 0 - Pusty teren, grunt pod budowę nienadający się do użytku rolnego.
Bonusy: NULL
Dom Strażnika to mały budynek z pomieszczeniami pracowniczymi znajdującymi się w jednym pokoju. Z powodu małej przestrzeni do zagospodarowania pracuje tutaj mało pracowników. Przez małą liczbę pracowników zasięg dbania o bezpieczeństwo jest mały.
Bonusy: +5% Bezpieczeństwo +5% Porządek publiczny
Koszt:
Biuro bezpieczeństwa to stosunkowo większy budynek, jednak nadal pozostawia wiele do życzenia. Pomieszczenia pracownicze mieszczą się w dwóch salach. Jedna obejmuje pokój pracowników, druga natomiast jest miejscem do przetrzymywania zbirów. Zasięg dbania o bezpieczeństwo nieznacznie wzrasta. Ludzie czują się bezpieczniej, gdyż dzięki prowizorycznym celom kryminaliści są zamykani.
Bonusy: +5% Bezpieczeństwo +10% Porządek publiczny +5% Morale Shinobi
Koszt:
Komisariat to budynek, którego służby bezpieczeństwa się już nie powstydzą. Na zewnątrz jest masywniejszy, a w środku mieści 3 pomieszczenia, dwa dla pracowników, oraz jeden dla więźniów. Liczba pracowników, jak i zasięg są już duże, wystarczające, by skutecznie działać z przestępczością, jednak nadal niewystarczającą, by ująć wszystkich przestępców.
Bonusy: +10% Bezpieczeństwo +10%, Porządek publiczny, +5% Morale Shinobi
Koszt:
Komenda główna to budynek, który ma już o wiele więcej pomieszczeń do dyspozycji. Liczba pomieszczeń wynosi 4. Znajdują się tam dwa pokoje dla pracowników, jeden dla osoby dowodzącej oraz ostatni dla więźniów. Zasięg posterunku obejmuje teraz całą osadę, dzięki odpowiedniej liczbie pracowników.
Bonusy: +10% Bezpieczeństwo, +10% Morale Shinobi
Koszt:
Siedziba władz porządkowych to budynek całkowicie rozbudowany, w którym liczba pomieszczeń wynosi siedem. Znajdują się tam pokoje pracowników, dowodzącego, wiezienie, archiwa. Zasięg bezpieczeństwa sięga poza granice murów dzięki czemu ludzie z poza wioską również czują się bezpiecznie. Liczba pracowników jest bardzo duża.
Bonusy: +
Koszt:
III.Budynki militarne: budynki wojskowe to budynki obejmujące wszystkie strefy militarne osady. Można dzięki nim rozwijać swoją wojskowość i siłę, która w czasie wojny może być dużym plusem.
Poziom 0 - Pusty Teren Grunt pod budowę nie nadający się do użytku rolnego.
Bonusy:
Koszt:
Baraki to budynek odpowiadający za stronę ofensywną wioski. Rozmiarem przypomina szopę i na taką też wygląda. Można tam co najwyżej założyć kółko dyskusyjne, bo żołnierzy jest niewielu. Starczy ich ledwie na zaparzenie herbaty dla Kage.
Bonus:
Koszt:
Koszary to budynek po niewielkiej renowacji. Niewielkiej ze względu na to, że jest ledwie widoczna. Dodano jedynie salę, która odpowiadała za organizacje jednostek stacjonujących w budynku. Liczba żołnierzy jest w stanie ochronić jeden budynek o małej powierzchni.
Bonus:
Koszt:
Siedziba logistyki wojskowej, można powiedzieć, że to już blisko utworzenia armii. O ile zamierza się wyruszyć do warzywniaka w innej wiosce. Do budynku dochodzi pomieszczenie odpowiadające za logistykę jednostki. Jednostka szkoli lepszych wojaków, ale wciąż daleko jej do ideału.
Bonus:
Koszt:
Budynek gwardii Shinobi to już jest coś! To zaiste jednostka godna pochwały! Nie tylko za swoją pozycje, umiejętności oraz wiedzę o wiosce, ale również za osiągnięcia, które zdobyli przez lata praktyk. Jednostka jest dobrze wyszkolona. Do budynku dochodzi pomieszczenie odpowiadające za łączność, dzięki której można wykonywać szybciej zadania.
Bonus:
Koszt:
Siedziba zorganizowanej armii wioski to budynek, który jest idealny. Do wszystkiego dochodzi pomieszczenie dla strategów, a to najważniejsze w wojennym rzemiośle. Znakomite wyszkolenie jednostki jest kolejnym plusem, ale najważniejsze jest to, że ilość żołnierzy jest bardzo duża.
Bonus:
Koszt:
Offline