#1 2014-06-11 10:28:41

Nanashi

http://i.imgur.com/iJSoJ.png

Zarejestrowany: 2013-05-28
Posty: 59
Punktów :   

Gospodarka Wioski

Większość graczy nie musi czytać tego działu, prawdę mówiąc dla wszystkich graczy za wyjątkiem przywódców wiosek jest to temat woda. Tak więc teraz kieruję swoje słowa do graczy z rangą KAGE, bądź przywódcy Nukeninów. Jak sama mówi w tym temacie poruszymy temat importu/exportu/inflacji/embarga/merkantylizmy.

Jak dobrze wiecie Panowie władcy, każdy z was jest odpowiedzialny za swoje wioski, macie za zadanie je rozbudowywać oraz sprawiać aby graczom którzy są w waszej wiosce grało się lepiej. Dlatego zaczniemy od tego co chyba tutaj najważniejsze. W naszym systemie uwzględniamy 5 surowce takie jak KAMIEŃ, DREWNO, GLINA, METAL, ZŁOTO. Chyba nie trzeba wyjaśniać do czego służy każdy z nich jednak powiem gdzie wszystko się znajduje.

KONOHA - drewno (b.dużo), kamień (normalne), metal (brak), glina (brak), złoto (dużo)

SUNA - drewno (brak), kamień (znikome), metal (normalne), glina (b.dużo), złoto (normalne)

KIRI - drewno (normalne), kamień (normalne), metal (normalne), glina (normalne), złoto (brak)

b.d = 4
dużo = 3
normalne =2
znikome =1
brak =0

każda wioska ~ 9 (max -/+ 2)

Jeśli wydamy odpowiednio dużo złota na poszukiwanie nowych surowców jest szansa, że coś znajdziemy... jednak takie sprawy ciągną się bardzo długo.

Budynki do których potrzebne są te zasoby można znaleźć TU jednak teraz poruszymy inny temat. Jak każdy dobrze wie, towary można kupić taniej lub drożej, prawdę mówiąc u nas będzie charakteryzować się to tym, że im dalej jest coś zakupione (na terenie naszego kraju) tym większa jest szansa na to, ze konwój zostanie zaatakowany... tak dobrze czytacie, na naszym forum surowce które wydobywa wasz kraj wcale nie są już WASZE, drwal wycinając las musi zarobić na drewnie które ściął. Zgodnie z tym co powiedziałem, będą możliwości zakupu każdego surowca z mniej więcej trzech miejsc w każdym kraju, oczywiście o ile występuje on w naszym kraju. I tutaj poruszamy kolejny problem jakim jest IMPORT/EKSPORT. Jeśli nasz kraj posiada pewne złoża, których nie posiadają inne, mogą oni od nas zakupić ten surowiec. Mówiąc to mam na myśli, że zakupują towar od naszych kupców, co następnie wędruje do ich kraju... import polega na tym, że jeśli czegoś nie mamy to możemy to zakupić od innych wiosek, których w naszym świecie grywalnych jest tylko 3 jednak z innych krajów też można kupować towary. Jednak co jeśli nie chcemy komu sprzedawać naszych towarów, i nie chcemy aby nasze złoża były eksportowane bo i tak mamy juz wszystkiego w chuj? Otóż odpowiedz jest prosta... możemy na wybraną wioskę nałożyć embargo co w rezultacie daje to że wróg nie ma skąd kupić naszych towarów... jednak co zrobimy z nadwyżką towaru w kraju jak nie będziemy mieli go gdzie sprzedać? I tutaj zaczynamy mowę i inflacji... jeśli mamy czegoś w chuj i zaczynamy mieć tego coraz więcej, aż wylewa nam się z kieszeni .... to przez to, że mamy tego dużo, wartość towaru spada... dlatego zanim nałożymy embargo lepiej dobrze się zastanówmy, bo jeśli nie eksportujemy czegoś to nasza gospodarka może podupaść... a ruchy społeczne mogą nas zmusić nawet do zrzeczenia się władzy. Jednak, nie sądzicie, że najlepiej jest być krajem który sam wykorzystuje swoje złoża? Nie jesteśmy wtedy zależni od innych i to właśnie jest merkantylizm... rozwijanie merkantylizmu jest bardzo ważne. To chyba tyle z teorii dla Panów WŁADCÓW.

---

Teraz praktyka:

Pieniądz - Każda wioska na początek dostaje 100 000 tysięcy Ryo. Do czego one są potrzebne? Opłacanie Shinobi - NPC, budowanie budynków, zawieranie umów, realizowanie przedsięwzięć, utrzymywanie wioski - ogólnie rzecz mówiąc do tego do czego są potrzebne pieniądze w normalnym świecie.

Misje - W każdej wiosce ninja wykonują jakieś zadania zlecane przez Kage. To właśnie z nich utrzymuje się wioska. Kage otrzymuje od zleceniodawców pieniądze, a następnie przekazuje wynagrodzenie shinobi biorącym udział w akcji. Nie zawsze shinobi dostają pieniądze za misje. Taka ich praca. Wynagrodzenie zależne od rangi misji




Tartaki, kamieniołomy, - Nie generują one jako takiego dochodu pieniężnego, a przynajmniej dopóki nie sprzedamy takowych surowców. Mimo wszystko za pracę ludzi trzeba płacić. Jeśli chcemy skorzystać z oferty któregoś z obiektów należy uiścić opłatę dla pracowników, opłaty logistyczne. Właśnie te czynniki składają się na cenę końcową.

Kopalnie - generuje ona złoto dla wioski.

Podatki, czyli pasywny przychód wioski - Standardowym dochodem wioski są wpływy pieniężne z całego państwa. Państwo w zależności od wielkości podzielone jest na sektory. W każdym z nich mieszkają obywatele, którzy uiszczają opłaty podatkowe w lokalnych punktach administracyjnych. Nad każdym z sektorów utrzymuje piecze minister, który składa nam raporty co miesiąc, wraz z transzą pieniędzy. Jeśli chodzi o to ile ludzie płacą podatków w danym sektorze jest to zależne od tego ile sektor zarabia a następnie wyliczamy % z tego. Poniżej czynniki, które bierzemy pod uwagę:

Standardowy podatek:

Brak - 0%
Mały - Do 8%
Przeciętny - Do 15 %
Ponad przeciętny - Do 23%
Duży - Do 30%
Bardzo duży - Do 38%
Ogromny podatek - Ponad 38%

Każdy z czynników sektoru daje + bądź - punkty procentowe do podatku. Takowy czynnik ocenia się w zakresie od 1/6. Aktywność

Tragiczny: -8%
Niski: -4%
Przeciętny: -0%
Dobry: +2%
Wyśmienity: +4%
CUDOWNY!: +6%

- Bezpieczeństwo w sektorze - ten czynnik odzwierciedla poziom bezbieczeństwa.

- Pobudki polityczne - Mają na to wpływ polityka zagraniczna, podatki oraz wydarzenia.

*Wszystkie czynniki mają na siebie wzajemnie wpływ.

Inflacja - Istnieje możliwość brania kredytów oraz dobijania cennego pieniądza jednak to zwiększa inflacje. Każdy jednorazowy dodruk zmniejsza wartość pieniądza o 5%. (tutaj musze dodac ilości dodruku i kredytów)


https://www.transgaming.com/sites/default/themes/transgaming/img/riot-games.pnghttp://www.userlogos.org/files/logos/Airbagman/MyAnimelist_Ref_.png

Offline

 
Kontakt:
Wymiana: Topka:


Administracja:

Vash - 13359192
















SoulOfNinja

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.083 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gim2zuromin.pun.pl www.architekci2006.pun.pl www.prosreborn.pun.pl www.304gdh.pun.pl www.moto-skc.pun.pl